est : eng : rus
Uudised
print
Muutus Tallinna ja Harjumaa rehvide kogumsipunkt 2014-05-05

Alates 05. maist on lõppenud vanade rehvide vastuvõtt Kummimatid OÜ territooriumil aadressil Lõuna tee 49. 

Uus kogumispunkt, kuhu suuremas koguses rehve saab tuua asub Maardus, aadressil Lao tn 5. Vastuvõtu ajad on esmaspäevast reedeni kell 09.30- 16.00.

Küsimuste korral saab helistada numbril 56 236 697 või võtta ühendust meili teel info@rehviliit.ee

Kaur Kuurme 


Naastrehvide keelustamisest 2014-04-14

Tallinna Transpordiameti ettepanekul on palju räägitud naastrehvide maksu kehtestamisest Tallinna Linnas ning ka võimalikust naastrehvide kasutamise edasisest keelustamisest.

MTÜ Eesti Rehviliit on seisukohal, et naastrehvide keelustamist Eesti kliimas kindlasti ei saa pooldada, sest Eesti talvised teeolud kõiguvad väga tihti 0 kraadi ümber, mis on kõige soodsam tingimus jäite ning musta jää tekkimiseks. Kuna parima lamellrehvi ja parima naastrehvi pidurdusmaa vahe on 15 meetrit linnakiirusel, siis teatud juhtudel võib see vahemaa päästa inimelu. Lisaks on murekohaks ka Eestis müüdavad Kesk-Euroopa tingimustesse mõeldud lamellrehvid. Nende pidurdusmaa on omakorda 15 meetrit pikem, kui põhjamaa kliima jaoks mõeldud lamellrehvil. Kuna sellised rehvid kestavad paremini, sest kummisegu on mõeldud sõitmiseks +1 kraadist alates, siis võivad naastrehvide keelustamisel olla väga karmid tagajärjed liikluses.

Kui mõelda naastrehvide maksustamise peale, siis lööb see pigem kõhnema rahakotiga tarbijat, kes elab maapiirkonnas, kus on võimatu naastrehvita normaalselt liikuda. Samas, kui Majandus ja Kommunikatsiooniministeerium Tallinna poolt tehtavat naastrehivde maksustamise ettepanekut arutama hakkab, siis tuleb kindlasti analüüsida, kuidasmoodi ja mis alusel see maks üldse kehtima hakkaks. Mille alusel arvestatakse maksu suurus ning kuhu ja kelle arvele see maks läheb. Naaberriigid(Soome, Rootsi, Läti) ei ole naastrehve maksustanud. 

MTÜ Eesti Rehviliit soovitab liiklejatel jälgida, kus valdavalt liigeldakse. Kui tõesti sõidetakse valdavalt linnas ning põhimaanteedel, siis tasub valida lamellrehv. Jääl pidamine aga on naastrehvil tunduvalt parem, kui lamellrehvil ning jäisel teel tuleb lamellrehvi omanikul sellega arvestada.

MTÜ Eesti Rehviliit ootab sellel teemal aga konstruktiivset ja kõiki aspekte arvesse võtvat arutelu ja uuringuid, enne kui midagi otsustama hakatakse.

Siit ka väike meedia ülevaade selle teema kajastamisest:

http://www.pealinn.ee/?pid=120&nid=12749&lang=5

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/rehviliit-parima-naastrehvi-ja-parima-lamellrehvi-pidurudusmaa-linnakiirusel-jaal-on-15-meetrit-naastrehvi-kasuks.d?id=68382993

http://www.tallinnatv.eu/index.php?id=13381

http://www.tv3play.ee/sisu/stop/379811?autostart=true


Naastrehve võib kasutada aprilli lõpuni 2014-03-28

Talverehvide kohustuslik kasutusaeg on küll möödas, kuid vaatamata saabunud kevadele võib temperatuur õhtu ja hommikutundidel langeda miinuspoolele ning põhjustada libeduse teket. Seetõttu võib naastrehvidega veel edasi sõita.

 

 

Maanteeameti liiklusekspert Villu Vane sõnul eraldi korraldust rehvide vahetuseks keegi ei anna ja rehvide vahetamise otsuse teeb iga juht ise oma igapäevase teekonna põhjal. „Libeduse oht püsib veel mõnda aega, prognooside kohaselt võib öösel külmetada veel ka aprilli keskel, ja neil, kes igal ajal ja iga ilmaga sõitma peavad, ei tasuks rehvivahetusega kiirustada,“ selgitas Vane, kelle sõnul 1. maiks peavad kõigil autodel all olema suverehvid.

Vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministri 13.06.2011. a määruse nr 42 „Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele” lisale 1 ja 2 võib naastrehve sõidukil kasutada alates 15. oktoobrist kuni 31. märtsini. Erandina võib talviste tee- ja ilmastikuolude esinemise korral naastrehve kasutada 1. oktoobrist kuni 30. aprillini.

Täiendav info:

Villu Vane
liiklusekspert
Avalike suhete osakond
Maanteeamet
tel 6119 399
e-aadress: villu.vane@mnt.ee 

Uudis on avaldatud Maanteeameti kodulehel:

http://www.mnt.ee/index.php?id=25795




Vanemad uudised
üles