est : eng : rus
Uudised
print
Naastrehvide keelustamisest 2014-04-14

Tallinna Transpordiameti ettepanekul on palju räägitud naastrehvide maksu kehtestamisest Tallinna Linnas ning ka võimalikust naastrehvide kasutamise edasisest keelustamisest.

MTÜ Eesti Rehviliit on seisukohal, et naastrehvide keelustamist Eesti kliimas kindlasti ei saa pooldada, sest Eesti talvised teeolud kõiguvad väga tihti 0 kraadi ümber, mis on kõige soodsam tingimus jäite ning musta jää tekkimiseks. Kuna parima lamellrehvi ja parima naastrehvi pidurdusmaa vahe on 15 meetrit linnakiirusel, siis teatud juhtudel võib see vahemaa päästa inimelu. Lisaks on murekohaks ka Eestis müüdavad Kesk-Euroopa tingimustesse mõeldud lamellrehvid. Nende pidurdusmaa on omakorda 15 meetrit pikem, kui põhjamaa kliima jaoks mõeldud lamellrehvil. Kuna sellised rehvid kestavad paremini, sest kummisegu on mõeldud sõitmiseks +1 kraadist alates, siis võivad naastrehvide keelustamisel olla väga karmid tagajärjed liikluses.

Kui mõelda naastrehvide maksustamise peale, siis lööb see pigem kõhnema rahakotiga tarbijat, kes elab maapiirkonnas, kus on võimatu naastrehvita normaalselt liikuda. Samas, kui Majandus ja Kommunikatsiooniministeerium Tallinna poolt tehtavat naastrehivde maksustamise ettepanekut arutama hakkab, siis tuleb kindlasti analüüsida, kuidasmoodi ja mis alusel see maks üldse kehtima hakkaks. Mille alusel arvestatakse maksu suurus ning kuhu ja kelle arvele see maks läheb. Naaberriigid(Soome, Rootsi, Läti) ei ole naastrehve maksustanud. 

MTÜ Eesti Rehviliit soovitab liiklejatel jälgida, kus valdavalt liigeldakse. Kui tõesti sõidetakse valdavalt linnas ning põhimaanteedel, siis tasub valida lamellrehv. Jääl pidamine aga on naastrehvil tunduvalt parem, kui lamellrehvil ning jäisel teel tuleb lamellrehvi omanikul sellega arvestada.

MTÜ Eesti Rehviliit ootab sellel teemal aga konstruktiivset ja kõiki aspekte arvesse võtvat arutelu ja uuringuid, enne kui midagi otsustama hakatakse.

Siit ka väike meedia ülevaade selle teema kajastamisest:

http://www.pealinn.ee/?pid=120&nid=12749&lang=5

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/rehviliit-parima-naastrehvi-ja-parima-lamellrehvi-pidurudusmaa-linnakiirusel-jaal-on-15-meetrit-naastrehvi-kasuks.d?id=68382993

http://www.tallinnatv.eu/index.php?id=13381

http://www.tv3play.ee/sisu/stop/379811?autostart=true


Naastrehve võib kasutada aprilli lõpuni 2014-03-28

Talverehvide kohustuslik kasutusaeg on küll möödas, kuid vaatamata saabunud kevadele võib temperatuur õhtu ja hommikutundidel langeda miinuspoolele ning põhjustada libeduse teket. Seetõttu võib naastrehvidega veel edasi sõita.

 

 

Maanteeameti liiklusekspert Villu Vane sõnul eraldi korraldust rehvide vahetuseks keegi ei anna ja rehvide vahetamise otsuse teeb iga juht ise oma igapäevase teekonna põhjal. „Libeduse oht püsib veel mõnda aega, prognooside kohaselt võib öösel külmetada veel ka aprilli keskel, ja neil, kes igal ajal ja iga ilmaga sõitma peavad, ei tasuks rehvivahetusega kiirustada,“ selgitas Vane, kelle sõnul 1. maiks peavad kõigil autodel all olema suverehvid.

Vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministri 13.06.2011. a määruse nr 42 „Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele” lisale 1 ja 2 võib naastrehve sõidukil kasutada alates 15. oktoobrist kuni 31. märtsini. Erandina võib talviste tee- ja ilmastikuolude esinemise korral naastrehve kasutada 1. oktoobrist kuni 30. aprillini.

Täiendav info:

Villu Vane
liiklusekspert
Avalike suhete osakond
Maanteeamet
tel 6119 399
e-aadress: villu.vane@mnt.ee 

Uudis on avaldatud Maanteeameti kodulehel:

http://www.mnt.ee/index.php?id=25795


Vähendatud torkejõuga naastrehvid 2014-03-28

Seoses tehnoloogilise innovatsiooni arenguga on Eesti Vabariigis lubatud kasutada uut tüüpi, vähendatud naastutorkejõuga talverehve.

Varasemalt naastrehvide konstruktsioonile kehtinud norme 

Naastude arv rehvis ei tohi olla suurem kui: 
a) rehvis, mille velje läbimõõt ei ole suurem kui 13" – 90; 
b) rehvis, mille velje läbimõõt on suurem kui 13", kuid ei ole suurem kui 15" – 110;
c) M1 kategooria sõiduki rehvis, mille velje läbimõõt on suurem kui 15" – 130; 
d) ülejäänud rehvidel – 150;

täiendatakse järgmiselt:

Alates 1. juulist 2013 on lubatud kasutada vähendatud torkejõuga naastrehve. Rehvid, millede naastud tehniliste uuenduste tulemusel kahjustavad teepinda kas samaväärselt või vähem. Nimetatud rehvidel tohivad läbimõõdust tuletatud naastude arvu piirmäärad ületada punktis 2 kirjeldatud väärtuseid. Vähendatud torkejõuga rehvid peavad olema katsetatud tunnustatud katsekojas ning testraport tuleb esitada Maanteeametile. Maanteeamet nimetab tunnustatud rehvi tootjad ja rehvimudeli, millede vähendatud torkejõuga naastrehvide kasutamine on lubatud.

Kasutamata M1, N1, O1, O2 ja L kategooria sõiduki naastrehvidel ei tohi naastud rehvi pinnast välja ulatuda rohkem kui 1,2 mm ja M2, M3, N2, N3, O3 ja O4 kategooria sõiduki rehvidel rohkem kui 1,5 mm. Nõue laieneb ka vähendatud torkejõuga naastrehvidele ning täieneb järgnevalt: vähendatud torkejõuga M1, O1, ja L kategooria sõiduki naastrehvide korral ei tohi, 1,2mm väljaulatuva naastu torkejõud ületada 120N. N1 ja O2 kategooria sõidukite korral torkejõu maksimum 180N. Kasutuses olevatel M1, N1, O1, O2 ja L kategooria sõiduki naastrehvidel ei tohi naastud rehvi pinnast välja ulatuda rohkem kui 2,0 mm ja M2, M3, N2, N3, O3 ja O4 kategooria sõidukite rehvidel rohkem kui 2,5 mm;

Naastude maksimaalsed massid ja geomeetria on jäänud muutmata,

Naastrehvidel võib kasutada naaste, mille mass ei ole suurem kui: 
a) M1, O1 ja L kategooria sõidukil – 1,4 g;
a)1 M1, O1 ja L kategooria sõiduki vähendatud torkejõuga naastrehvides – 1,1 g
b) N1 ja O2 kategooria sõidukil, nõue laieneb ka vähendatud torkejõuga naastrehvidele – 2,3 g; 
c) M2, M3, N2, N3, O3 ja O4 kategooria sõidukil, nõue laieneb ka vähendatud torkejõuga naastrehvidele – 3,0 g. 
Naastul võib olla ainult üks tipp ja see ei tohi olla terav ega torujas;

Seisuga 1.detsember 2013. aasta on Maanteeametile vähendatud torkejõuga naastrehve kirjeldavate testide tulemused esitatud järgmised rehvitootjad:

1. NOKIAN ja rehvimudel Hakkapeliitta 8

Lisainfot saab:

http://www.mnt.ee/index.php?id=25200




Vanemad uudised
üles