est : eng : rus
Uudised
print
Teadaanne 2015-11-20

Teade,

Seoses olukorraga, kus viimasel ajal on sagenenud juhtumid ning rehve tuuakse ära koos pinnasega, prügiga või kividega, siis teatame, et edaspidi selliseid rehvikoormaid enam tasuta vastu ei võeta. Rehvide toojal on valida, kas ta sõidab tagasi ning laeb koorma ümber ilma lisa materjalita või siis annab rehvid ära, kuid rehvikoorma puhastamise eest on tasu 50 EURO-t rehvitonni kohta, millele lisandub käibemaks. Rehvide käitlus ja vastuvõtt on sealjuures endiselt tasuta. Rehvid, mis ei ole segatud pinnasega või muu prügiga võetakse endiselt vastu tasuta.


Korralik rehv muudab sõidu turvalisemaks 2015-11-12
Eesti Rehviliit meenutab kõigile autojuhtidele, et käes on aeg, mil võib juba sõita talverehvidega. Rehvi korrasolu on liiklusohutuse tagamisel ülioluline.

Eesti Rehviliidu juhi Kaur Kuurme sõnul peavad rehvid olema heas korras, sest vastasel juhul on auto raskemini juhitav, pikeneb pidurdusteekond ning suureneb kütusekulu.

„Keskmine sõiduauto puutub rehvide kaudu vastu maad vaid 40 cm2 ulatuses. Seetõttu on õige rehvi valik, rõhk ja paigaldamine turvalisuse tagamiseks väga oluline. Eriti kriitilise tähtsusega on see just talvehooajal kui teeolud on kehvemad,” rääkis Kuurme.

Tema sõnul teatakse näiteks vähe, et sama ohtlik kui tühjaks vajunud rehv on ka ülerõhk. „Kui rehvirõhk on liiga kõrge, väheneb selle kokkupuude maapinnaga. See muudab auto raskemini juhitavaks ja pidurdusteekonna märksa pikemaks. Samas kui rehvirõhk on näiteks vaid 80% soovitatud rõhust, väheneb ka rehvi eluiga 20% võrra. Lisaks suureneb kütusekulu,” toob Kuurme näiteid, miks on oluline rehvide korrashoiule tähelepanu pöörata.

Kuigi rehvide mustrisügavuse tähtsusest on palju räägitud, näitavad Kuurme sõnul Rehviliidu ja Politsei- ja Piirivalveameti koostöös teostatavad iga-aastased mõõtmised, et ligikaudu 10% Eesti teedel sõitvaid rehve ei vasta nõuetele. „Sõiduauto puhul peab talverehvi jääksügavus olema vähemalt 3 mm. Soovitame siiski vahetada rehvid välja juba enne kui need sedavõrd palju kuluvad. Talverehvide vahetamisele võiks mõelda kui selle jääksügavus on 4 mm,” rõhutas Kuurme.

Rehve tuleks vahetada minimaalselt viie aasta tagant hoolimata nende välisest seisukorrast ja mustri sügavusest, sest ajapikku kaotab kumm oma elastsuse. Sõltuvalt sõidumaneeridest ja teede kattest võivad aga rehvid vajada väljavahetamist ka märksa sagedamini.

Uute rehvide soetamisel soovitab Kuurme jälgida selle märgistust, mis annab infot nii rehvi pidamise, mürataseme kui ka kütusekulu kohta. Talvisel hooajal on esmatähtis veenduda, et rehvi pidamine lumel, jääl ja märjal asfaldil oleks võimalikult hea.

MTÜ Eesti Rehviliit on suuremate Eestis tegutsevate rehvide maaletoojate, edasimüüjate ja protekteerijate poolt loodud tootjavastutusorganisatsioon, kelle põhitegevuseks on vanarehvide kogumise ja taaskasutamise korraldamine. Igal aastal võtab MTÜ Eesti Rehviliit vastu ca 7000-8000 tonni vanu rehve ning suunab need oma koostööpartnerite juurde taaskasutusse.


Rehvide vastuvõtt aadressil Lao 5 ajutiselt peatatud. 0000-00-00

Maardus, Lao tn 5, on rehvide vastuvõtt avatud.



Vanemad uudised
les